tisdag 2 april 2013

Solen tar musten ur mig


Både igår och idag har jag suttit i solen och när jag kommit hem slocknat direkt. Blir helt slut av solen. Varför undrar då jag? Varför blir man trött av solen? Är det för att man inte sett den på länge? Har jag sådan brist på D-vitamin att min kropp blir helt chockad när den blir utsatt för det?
Nej, jag gnäller absolut inte över solen. Den är helt underbar och så efterlängtad, det är bara att jag blir så trött av att sitta och sola. Det borde (enligt min lilla hjärna) vara tvärtom. Man borde bli pigg av solen istället.
Idag gick min underbara svärdotter och jag en runda med Astrid och vi verkligen njöt av solskenet. Synd bara att det fina vädret inte kommer hålla i sig. Ska ju bli snö i Kalmar på fredag. Trist! Jag hade planerat att jag skulle till kolonin och gräva hela helgen, men nu verkar det ju inte bli något av med det.
Vill börja nu med att gräva, plantera och så grönsaker och bär. Måste också laga staketet och bygga en liten bod som jag kan förvara mina verktyg i. Detta verkar det ju som att jag nu får vänta med. Som tur är ar jag inte sysslolös, hemtenta som ska lämnas in på torsdag och nästa fredag har jag salstenta. Även om det är mycket tråkigare sysslor så måste de ju också göras.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar