söndag 31 mars 2013

Ännu en dag i ett soligt Stockholm


Oj, vad vi sovit länge idag. Visserligen var vi uppe vid 6, då min son åt frukost innan jobbet, men sen har vi sovit bort halva dagen. Skönt! Vi behöver väl det både Astrid och jag.
Astrid är förkyld, så därför tar vi det lite lugnt idag. Det är ett himla nysande. Hon var lite febrig igår, syntes på ögonen. Hon mår mycket bättre idag, ligger i solen och njuter. Snoret är klart, så inte behöver vi gå till veterinären i alla fall. Bäst att hålla koll på henne så hon inte blir sämre. Äter gör hon som vanligt, så det är inget större fel på henne.
Vem är nu Astrid? Jo, det är en underbar liten Russkiy Toy som jag är fodervärd åt. Hon heter egentligen Super Royal Endless Love, men jag kallar henne för Astrid, för hon ser ut som en Astrid. Ibland undrar jag om hon verkligen är från en kennel, jag tror hon är hittad under en sten i skogen, en riktig liten trollunge. På tisdag 2/4 fyller Astrid 5 månader. Astrid har jag fått för mina synders skull, jag har antagligen varit en mycket dålig människa i mitt förra liv. :-) Hon hittar på bus hela tiden och är aldrig still. Jo, när hon sover förstås, då är hon still. Astrid har bara två lägen, av eller på. När hon får sina ryck springer hon omkring och är överallt samtidigt. Jag blir andfådd bara av att titta på henne och alldeles snurrig i huvudet. Märks att man börjar bli gammal, man orkar inte lika mycket längre.
Är så glad att jag har denna lilla skapelse, hon påminner mycket om Hedda, nyfiken på allt. Lättlärd är hon också och det tycker jag ju är kul. Jag menar att lära en hund en massa onödiga saker som de egentligen inte behöver. Som att veta vad alla leksaker heter, städa efter sig innan man går och lägger sig osv. Visst lär jag henne nyttiga saker också. Men det är roligt att se vad man kan lära en hund, jag tror att man kan lära dem vad som helst.
Nu ska vi göra lunch och sen blir det hemtenta för min del. Astrid ligger i solen och tar igen sig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar