lördag 30 mars 2013

Påsk igen


Jaha, nu var det påsk igen. Tycker tiden går så fort, det är bara en massa helgdagar hela tiden. Visst är det skönt med ledighet, men tycker inte om när affärerna är stängda p.g.a. någon högtid.
Kändes helt ok att lämna Kalmar igår precis när det började snöa. Orkar inte med mer snö nu. Det får helt enkelt vara nog. Stockholm är soligt och under vår promenad idag såg vi krokus som blommade. Hur kan det komma sig att våren kommit längre i Stockholm än i Kalmar? Det ligger ju längre norrut.
En sak som jag funderade på under vår promenad idag, var hur det kan komma sig att det blir kallare och sämre väder när det är global uppvärmning. Kan någon snälla förklara det för mig. För min del borde det vara tvärtom.
Mysigt att besöka sonen, svärdottern är på Öland hos sina föräldrar, så jag har honom helt för mig själv. Han jobbar visserligen i helgen, men jag har inga problem med att roa mig själv. Tar fantasin slut, så har jag en hemtenta som ska in på torsdag. Nä, sysslolös är jag inte.
Ikväll ska Astrid och jag titta på TV och bara slappa. Är faktiskt ganska trött efter en intensiv jobbperiod och resan igår tog lite musten ur mig också. Astrid var jätteduktig igår på bussen, sov nästan hela tiden. Men det märks på henne att det var jobbigt med alla nya intryck, hon är riktigt trött idag. Imorgon ska vi ta båten till Söder och promenera där, tänkte jag. Det är så mysigt att åka båt, trots att det endast tar 10 minuter.
Nähä, GLAD PÅSK mina vänner!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar