fredag 5 april 2013

Astrid = bantning

Ibland far djävulen i Astrid och då springer hon runt runt i lägenheten. Jag sitter i soffan och tittar och blir alldeles andfådd och pulsen ökar. Jag tror definitivt att det går några kalorier när jag sitter och tittar på i hennes framfart. Blir alldeles snurrig i huvudet och yr i mössan. Bättre bantningsmedel kan väl inte finnas, än en överlycklig och levnadsglad valp?
Ikväll har jag badat henne eftersom hon har en förmåga när hon träffar grannens hundar att hon rullar runt i gruset och gör sig så snäll hon bara kan. Den ena är en vit schäfer och den andra en blandning i storlek med nakenhund. Hon riktigt kryper i stoftet för dem så de inte ska bli rädda för henne, eller vad är det hon håller på med? Det är bara med dem som hon gör så.
På promenader försöker Astrid hinna med så mycket som möjligt på kortast tid, innan vi går hem igen, så det går i 190 ungefär. Då blir jag också alldeles andfådd, men av andra anledningar. Hon plockar upp tuggummi, snus, stenar, papper och andra saker som hon kanske kan äta. Då tar jag det ur munnen på henne och säger NEJ. Jag tror detta har blivit en lek som hon tycker är jättekul. En vacker dag kanske hon får behålla sin skatt. Hoppas kan man ju alltid.
Astrid jagar fåglar också och då inte små sparvar inte, nä stora kråkor eller måsar ska det vara. Tror hon lider av lite storhetsvansinne.
Rumsrenheten fungerar någorlunda, blev lite besviken på henne när vi kom hem från Sthlm. Där skötte hon sig utmärkt, endast en kisspöl inne. När vi kom hem igen så var det som det var fritt fram att både kissa och bajsa inne. Nu har vi tagit tag i det igen och nu säger hon till när hon är nödig. Det kommer säkert gå jättebra med det, bara att det kändes lite tungt just vid de tillfällena hon misslyckades. Berodde nog också på min trötthet efter resan, jag menar tålamod är inget jag har när jag är trött precis.
Vi har superroligt varje dag, Astrid och jag. Bäst är på kvällen vid sängdags, då är hon så gosig och kryper upp i min famn och nafsar mig i dubbelhakan. Det är kärlek det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar