lördag 6 april 2013

Varför städar man alltid köket sist?


Idag har jag haft storstädning i hela lägenheten, nästan. När jag bara hade köket kvar, gick Astrid och jag en promenad, lagade mat och sen var jag så trött så jag somnade på soffan. Därför blir det nu så att jag får fortsätta städa imorgon också, eftersom köket inte blev städat idag.
Jag börjar alltid städa i stora rummet, det går fortast, sen blir det toaletten, hallen, sovrummet och sist men absolut inte minst tar jag köket. Då är jag oftast så trött så jag inte orkar fortsätta och göra det klart. Det är ju faktiskt det värsta rummet som tar längst tid, så varför börjar jag inte med det?
Nu hoppas jag ju att jag har karaktär nog att fortsätta imorgon, annars blir det inte förrän nästa helg som det finns tid för en riktig rumble i köket.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar