tisdag 26 mars 2013

Håller på att rota mig

Först vill jag bara be om ursäkt för att jag inte skrivit på flera månader. Usch och fy, helt oförlåtligt. Men det ska det bli ändring på från och med nu.

Jo, jag har ju skaffat valp. Astrid heter hon och är en Russkiy Toy. Helt underbar liten tjej med massor av energi. Återkommer ang. henne.

Jag försöker rota mig och äntligen hitta min plats här i livet. Inget mer kringflackande för min del. En av anledningarna är ju förstås Astrid. Nu är det på allvar igen. :) Ska fixa till lägenheten tänkte jag, tapetsera och måla om, så att den blir min och bara min. Nu när jag äntligen har ett förstahandskontrakt igen, så får jag göra så jag trivs. Trivs verkligen bra i lägenheten, men det känns nu som att den inte riktigt är min, men det ska det bli ändring på. I sovrummet ska jag ha mörka väggar, lila och svart, så det blir som en liten grotta som man kryper in i på kvällen för att sova. De andra rummen har jag inte bestämt ännu, men fint ska det blir. Är fruktansvärt trött på alla dessa vita väggar.

Sen har jag blivit med kolonilott också, på Skälby. Pistolskyttebanan närmare bestämt. Åh, vad det ska bli roligt. Igår inhandlade jag bärbuskar, 2 hallon, 1 björnbär, 1 krusbär och 1 röda vinbär. Sen handlade jag fröer också för förkultervering, purjolök, basilika, oregano, paprika, tomater, smultron och physalis. Nu är det ju tyvärr en massa snö på kolonilotten, så jag måste vänta med att åka dit och påta. Ser verkligen fram emot en sommar med mycket påtande i jorden.

På fredag åker Astrid och jag och besöker sonen i Stockholm. Ska bli underbart att träffa honom igen. Vi stannar till onsdag och sen när vi kommer hem hoppas jag att det är dags att stoppa spaden i jorden.

Kanske ska nämna också att Greger inte finns längre. Nu är han i hundhimlen med min andra hundar och snackar skit om mig. Hoppas de har det trevligt. Finns ju en del att säga om mig. :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar