söndag 13 januari 2013

Vid vilken ålder kan man kalla sig TANT?

Just nu känner jag mig som en tant. Kan inte definiera hur det känns, men så känns det iaf. Jag har nu varit sur i 2 dagar och jag börjar tröttna. Är det det som gör att man är en tant, att man är sur jämt? Eller vad är det som gör att man klassas som tant? Tycker inte att jag klär mig som en tant eller ser ut som en, men jag känner mig inombords som en. Är det att man är tråkig, för det är jag definitivt. Världens tråkigaste 48-åring, det är jag det. Gör ju inget annat än gnäller på allt och alla, umgås knappt med någon och fräser så fort någon tilltalar mig. Snälla, hjälp mig. Jag vill inte vara en tant, eller vad det nu är som händer med mig??? Sen att det är vinter och snö gör ju inte saken bättre. Hatar det. Önskar jag var en björn så jag fick gå i ide vinterhalvåret. Ont i kroppen har jag också så förbannat och psoriasisen driver mig till vansinne, men så har jag ju det varje vinter. Så varför känns det jobbigare i år? Är det för att jag blivit en tant?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar