måndag 17 december 2012

Greger är smartast i klassen

Vi har varit ute och gått i snöslasket och när vi kom hem var jag tvungen att gå på toaletten. Sen satte jag mig i soffan, men Greger satt på dörrmattan i hallen. Jag ropade på honom, men han kom inte. Jag mutade med godis och med leksaker, men nix han kom inte. Jag frågade honom vad det var, men han svarade inte. :) Jag frågade honom om han behövde gå ut igen, men fortfarande ingen reaktion. Jag frågade om han hade ont, men inget svar där heller. Sen kom jag på, han ville ju bli torkad. När jag frågade honom om vi skulle torka honom, viftade han på svansen och när jag gick och hämtade handduken, så blev han ännu gladare. Klart man måste torkas innan man får gå in. Har jag nu lärt honom att han inte får gå in i lägenheten när han är blöt, så måste vi ju följa detta. Klok hund! Tur jag har honom när jag är så glömsk. Regler är till för att följas.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar