söndag 13 oktober 2013

Dagen idag

Nu ska jag försöka att börja skriva i min blogg igen. Lycka till, till mig själv.

Idag vaknade jag efter en ganska lugn natt, med bara en vaken stund. Hade ett sms på mobilen från världens bästa Elin som erbjöd sig att ha Astrid hela dagen. Underbara människa! De hämtade henne strax efter 10 och jag gick och la mig. Somnade direkt. Vaknade 16.15 och fick ett sms att min lilla skrutta var på väg hem. Sovit 6 timmar. Så skönt.
Passade på att åka och handla på Lidl innan Skruttan skulle komma hem och när jag kommer hem och hänger upp jackan på hatthyllan så ramlar den rackarn ner. Betyder kanske att nu är det dags att äntligen måla om hallen och köpa en ny hatthylla. Ska bara få lite mer ork eller kanske hitta någon som kan hjälpa mig.
Sen kom lilla Astrid hem och jag lagade mat, isterband med dillstuvad potatis och nu sitter jag och stickar och tittar på TV.

Sammanfattning: en underbar dag med MYCKET vila.

Vill passa på att tacka mina underbara vänner som ställer upp när jag, eller rättare sagt Astrid, behöver er. Utan er hade det aldrig gått. Älskar er!!!

Värken är värre än den någonsin varit och jag vet verkligen inte vad jag ska göra. Snart är jag i värmen i Turkiet igen och jag kan nästan inte vänta längre. Ska bli så underbart skönt. Gud vad roligt det ska bli, tillsammans med mina vänner Kristina, Elena från Gbg, syrran, Helen och Monika. Racksingen vad kul det ska bli. Slappa, skratta, sova, äta god mat, ge sig ut på utflykt m.m. Hoppas att värken lägger sig när jag kommer dit, det brukar den ju göra, men eftersom den är som den är just nu är jag orolig att det kanske inte hjälper med värme.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar